بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

ختم 40 روزه سوره حشر

چهارشنبه, ۲ دی ۱۳۹۴، ۰۲:۰۲ ق.ظ

از امام صادق(علیه السلام) راویت شده که فرمود: هر کس سوره حشر را  برای برآورده شدن حوایج، و حل مشکلات عظیم ، چهل روز ، هر روز یک بار بخواند حاجتش برآورده گردد و اگر یک روز فوت شود ختم را از سر بگیرد

خیلی ها خونده اند و حاجتشون رو گرفتند...

فضیلت و خواص سوره حشر

پنجاه و نهمین سوره قرآن کریم است که در مدینه منوره نازل شده و 24 آیه دارد.

از حضرت محمد (ص)  روایت شده است: هر کس سوره حشر را قرائت کند ، بهشت و جهنم و عرش و کرسی و حجاب های آن و آسمان های هفتگانه و زمین های هفتگانه و هوا و بادها و پرندگان و درختان و کوه ها و خورشید و ماه و فرشتگان، همگی بر او درود و صلوات می فرستند و برای او طلب مغفرت و آمرزش می کنند و اگر همان روز یا شب قرائت سوره حشر، از دنیا برود شهید محسوب می شود.

انس بن مالک از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت کرده است که به مردی فرمود: هر گاه می خواهی به رختخواب بروی سوره حشر را قرائت کن و اگر مردی شهید محسوب می شوی.

در سخنی از امام صادق علیه السلام آمده است: هر کس در عصرها سوره الرحمن و حشر را قرائت نماید خداوند فرشته ای را با شمشیر برهنه مأمور می کند تا صبح از او مراقبت نماید.

در روایت دیگری از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده: هر کس سوره حشر را قرائت نماید عضو حزب الله است که رستگارانند.

اسم اعظم خداوند اسمی است که با دستیابی به آن بسیاری از مشکلات مادی و معنوی را حل کرده و به بسیاری از مقامات می توان دست یافت. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: اسم اعظم خدا در شش آیه آخر سوره حشر است.

و نیز فرمودند هر کس آیات آخر سوره حشر را در شب و روز بخواند و در آن روز یا همان شب بمیرد بهشت بر او واجب می شود.


آثار و برکات سوره

1-شفای بیمار

هرگاه این سوره را با خلوص بر بیمار بخوانند انشاءالله شفابخش است. در روایتی از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه وآله وسلم آمده است: هنگام قرائت سه ایه آخر سوره حشر دست را بر سر بگذارید و آیات را قرائت نمایید که این دستور جبرییل است از جانب خداوند . و این عمل شفای همه بیماری هاست به جز مرگ.

2-حفظ و امان

امنیت یابی و آسایش از خواص قرائت و کتابت این سوره عظیم الشأن است . پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم در این باره فرمودند: هر کس سوره حشر را در شب جمعه قرائت نماید تا صبح از انواع بلاها در امان خواهد بود

3-تقویت حافظه و هوش

امام صادق علیه السلام در روایتی فرمودند: هر کس سوره حشر را بنویسد و با آب پاک بشوید و بیاشامد حافظه ای قوی و هوشی سرشار نصیب او خواهد شد.

4-بخشش گناهان

از رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم روایت شده است: هر کس سه آیه پایانی سوره حشر را قرائت کند گناهان گذشته و آینده اش بخشیده خواهد شد.

5- جهت ورم پا

امام محمد باقر علیه السلام خطاب به جابر فرمودند: وقتی جایی از پایت ورم کرد برای آن آیه آخر سوره حشر را سه مرتبه بخوان که به اذن الله آن درد و ورم خوب خواهد شد.


  • موافقین ۳ مخالفین ۰
  • ۹۴/۱۰/۰۲
  • ۸۴۹۷ نمایش
  • sina kh

نظرات (۵)

  • علیرضا ******
  • +
    پاسخ:
    +++
  • ( ◕ ‿ ◕ ) ابوالفضل حافظی ( ◕ ‿ ◕ )
  • ممنون👏👏👏
    پاسخ:
    ghorbunet
  • دل بیقرار
  • سلام
    خیلی ممنونم
    لایک
    پاسخ:
    salam
    khahesh...
    :)))
    سلام.
    این ختم رو خودت انجام دادی؟
    نتیجه گرفتی ازش؟
    پاسخ:
    salam
    na
    man khodam in khatmo nagereftam
    amma tu net bud ke kheilia goftan hajateshuno gereftan


    man khodam mamulan in suraro mikhunam
    asaresh kheili fogholadast

    سلام تشکر فراوان 
    پاسخ:
    سلام...خواهش میکنم
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی