بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم عجل لولیک الفرج

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

فیلم های مستهجن علاوه بر اسیب اجتماعی که برروی جوانان و نوجوانان ما دارد بر عملکرد مغز انها نیز تاثیر میگذارد به تازگی دانشمندان و محققان به این نتیجه رسیده اند که دیدن فیلم های پورنو مغزباعث کاهش کارکرد قسمتی از ان می شود

یافته‌های حاصل نشان می‌دهد حجم ماده خاکستری هسته کودات سمت راست، ورقه striatum مغز با تماشای زیاد فیلم مستهجن کم‌تر می‌شود. افزون بر این، زمانی که فیلم مستهجن به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، ام آر آی‌ها کاهش کارکرد بخشی از مغز را نشان داد.

دانشمندان «موسسه تکامل انسان» ماکس پلانک در برلین پژوهش خود را بر روی ۶۴ مرد بین ۲۱ تا ۴۵ سال انجام دادند.

به این افراد گفته شد که چنین مطالعه علمی شامل اندازه‌گیری‌ تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) است. بعدها به آن‌ها طی تماسی تلفنی اعلام شد که فیلم مستهجن بخشی از تحقیق خواهد بود با این حال، هیچ یک از آن‌ها از این مطالعه انصراف نداد.

شرکت‌کنندگان پرسش‌نامه‌هایی را پر کردند و میزان تماشای فیلم‌های مستهجن توسط خودشان را مشخص کردند. پاسخ‌های دریافتی نشان داد این اشخاص اندکی بیش از چهار ساعت در هفته را به تماشای چنین فیلم‌هایی اختصاص می‌دهند. سپس هنگامی که به آن‌ها تصاویر واضح فیلم‌ مستهجن به همراه تصاویر غیرمستهجن افرادی در حال ورزش‌کردن، نشان داده شد، مغز سوژه‌ها با فناوری ام آر آی اسکن ‌شد.

یافته‌های حاصل نشان می‌دهد حجم ماده خاکستری هسته کودات سمت راست ، ورقه striatum مغز با تماشای زیاد فیلم مستهجن کم‌تر می‌شود. افزون بر این، زمانی که فیلم مستهجن به شرکت‌کنندگان نشان داده شد، ام آر آی‌ها کاهش کارکرد بخشی از مغز را نشان داد که انگیزه را پردازش می‌کند

با این حال هنوز این پرسش برای دانشمندان مطرح است که آیا مردان با striatum کمتر به دنبال تماشای فیلم‌های مستهجن هستند یا این که تماشای چنین فیلم‌هایی مغز را کوچک‌تر می‌کند.

به گفته این محققان، افراد دارای حجم پایین‌تر striatum به محرک خارجی‌تری برای تجربه‌کردن لذت نیاز دارند و بنابراین ممکن است از فیلم ‌مستهجن در این زمینه استفاده کنند که این امر احتمالا به نوبه خود به مصرف بیشتر چنین فیلم‌ها می‌انجامد.

http://www.tanzimekhanevadeh.com/wedlock/1485-%D8%AA%D8%A7%D8%AB%DB%8C%D8%B1-%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85-%D9%BE%D9%88%D8%B1-%D9%86%D9%88-%D8%A8%D8%B1-%D8%B0%D9%87%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D9%86

  • sina kh